{{user.name}}
IOO%
HOTEL
SHOW
TO LUXURY
ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ EVENT
ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ
ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ &
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Crete
Seasonal
Edition
Athens
Main
Event
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΕΚΘΕΤΗΣ ΕΓΓΡΑΨΟΥ
ΣΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΕΓΓΡΑΨΟΥ ΣΤΑ
IOO% HOTEL WORKSHOPS
EN
GR

Ξενοδοχειακό Concept: Ένα απαραίτητο βήμα πριν τη δημιουργία κάθε καινούριου ξενοδοχείου   |  Ζένιος Ζένιου

Ξενοδοχειακό Concept: Ένα απαραίτητο βήμα πριν τη δημιουργία κάθε καινούριου ξενοδοχείου

Μελετώντας τα απαραίτητα στάδια και προϋποθέσεις για τη βέλτιστη προδιαγραφή κάθε καινούριου ξενοδοχειακού καταλύματος, παρουσιάζουμε τους λόγους για τους οποίους το Hotel Concept αποτελεί πλέον ένα από τα απαραίτητα βήματα

Εν όψει της δυναμικής καμπάνιας του 100% Hotel Show "Χτίζω Ξενοδοχείο", η οποία εκτελείται στο πλαίσιο της προώθησης των ανανεωμένων sections της Έκθεσης που αφορούν την Αρχιτεκτονική, την Κατασκευή και την Interior Διαμόρφωση ενός καταλύματος, το blog του www.hotelshow.gr φιλοξενεί ενδιαφέροντα και χρήσιμα άρθρα που αφορούν σημαντικά ζητήματα της διαδικασίας χτισίματος ενός νέου ξενοδοχείου, όπως ο Προϋπολογισμός, το Design και το Concept

Σε μια προσπάθεια παρουσίασης του κάθε θέματος από την οπτική ενός καταξιωμένου επαγγελματία στον χώρο, ο κος Ζένιος Ζένιου, Ιδρυτής και CEO του Destsetters, μας μιλά για τη σημασία προδιαγραφής και ανάπτυξης Ξενοδοχειακού Concept για κάθε υπό ανάπτυξη κατάλυμα.


“Θα φτιάξω Ξενοδοχείο”. Μια φράση που ακούω ολοένα και συχνότερα στις μέρες μας, όχι μόνο από υπάρχοντες ξενοδόχους που θέλουν να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, αλλά και από ανθρώπους που έτυχε να έχουν στην κατοχή τους κάποιο ακίνητο ή οικοδομήσιμο οικόπεδο. 

Και η αλήθεια είναι πως η επιθυμία των ανθρώπων να φτιάξουν ένα ξενοδοχειακό κατάλυμα, δεν είναι τυχαία ούτε μη αναμενόμενη. Πρώτα απ’ όλα, η βιομηχανία του Τουρισμού αποτελεί για την Ελλάδα μια από τις πλέον ασφαλείς επενδύσεις, καθώς, ανεξάρτητα από τα όποια σκαμπανεβάσματά της, παραμένει δυνατή και αειθαλής. Από την άλλη, εξακολουθώ να πιστεύω πως το αίσθημα της φιλοξενίας είναι βαθιά χαραγμένο στο DNA των Ελλήνων και, τις περισσότερες φορές, βρίσκει την ειλικρινή έκφρασή του μέσα από μικρά και οικογενειακά ξενοδοχεία.

Σε μια αγορά όμως που διαθέτει έναν συνεχώς αυξανόμενο όγκο προσφερόμενων καταλυμάτων, η ανάγκη της διαφοροποίησης καθίσταται πιο σημαντική από ποτέ. Ειδικά σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Αθήνα, η Μύκονος και η Σαντορίνη, παρατηρείται τον τελευταίο καιρό μια τεράστια ανάπτυξη παρόμοιων έως και ίδιων μεταξύ τους καταλυμάτων, που από τη μία δημιουργεί πρόβλημα στην αγοραστική απόφαση των ταξιδιωτών, ενώ από την άλλη δεν εγγυάται τη βιωσιμότητα των καταλυμάτων σε μια περίοδο ενδεχόμενης ύφεσης. 

Η λύση για το συγκεκριμένο ζήτημα, είναι μια: η προδιαγραφή και ανάπτυξη Ξενοδοχειακού Concept, πριν την έναρξη κατασκευής ή ολικής ανακαίνισης ενός καταλύματος. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα αναλύσω τη σημασία αλλά και τα οφέλη που συνοδεύουν την απόφαση για ανάπτυξη ενός Hotel Concept, ενώ θα παρουσιάσω τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει υπ’ όψιν του ένας ξενοδόχος, προκειμένου να λάβει στα χέρια του ένα σωστά προδιαγεγραμμένο Concept.

Πότε πρέπει να αναπτύσσεται ένα Hotel Concept;

Πριν από οτιδήποτε άλλο, είναι σημαντικό να συζητήσουμε το ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος για να προδιαγραφεί και να αναπτυχθεί το Concept για το ξενοδοχείο μας. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου στον ευρύτερο ξενοδοχειακό χώρο, έχω παρατηρήσει ότι σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, οι παλιοί αλλά και οι εν δυνάμει ξενοδόχοι, απευθύνονται πρώτα στο αρχιτεκτονικό γραφείο με το οποίο συνεργάζονται, ζητώντας να δημιουργηθεί ένα "concept" για το καινούριο τους κατάλυμα. Εδώ όμως προκύπτει και το μεγάλο μπέρδεμα, καθώς, αυτό το οποίο καλούνται να δημιουργήσουν οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες, είναι το Design Concept, το οποίο, μολονότι απίστευτα σημαντικό και ουσιώδες για τη δημιουργία και την τοποθέτηση του ξενοδοχείου, δεν εμπλέκει κομμάτια λειτουργικότητας, operation και εμπειρίας του πελάτη.

Το Hotel Concept, στην ουσία προηγείται του Design Concept. Είναι αυτό που θα καταγράψει και θα συγκεντρώσει όλη τη "φιλοσοφία" και την "ιδέα" του νέου καταλύματος, όχι μόνο σε επίπεδο εικόνας, αλλά σε όλες τις πτυχές και εκφάνσεις της επικοινωνίας με τον πελάτη αλλά και της εμπειρίας του τελευταίου μέσα σε αυτό. Το Hotel Concept αποτελεί τον "οδηγό" και το "ευαγγέλιο" για κάθε τρίτο συνεργάτη, πάνω στο οποίο θα βασιστεί προκειμένου να αναπτύξει το κομμάτι που του αντιστοιχεί. Εφόσον όλοι οι συνεργάτες του ξενοδοχείου ακολουθούν την ίδια, κοινή γραμμή ανάπτυξης, τότε το τελικό αποτέλεσμα αναμένεται να είναι αρμονικό και σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το προδιαγεγραμμένο concept.

Τι πρέπει να προσέξω κατά τη δημιουργία του Concept;

3489a2581fdaf1fe2e03e847ba730e9b.jpg

Κατ΄ αρχάς, ένα ξενοδοχειακό Concept δεν μπορεί να αναπτυχθεί από τον καθένα. Όπως σε κάθε κομμάτι της ανάπτυξης του καταλύματος, και εδώ ο ξενοδόχος θα πρέπει να απευθυνθεί στους ειδικούς, οι οποίοι θα εγγυηθούν το σωστό αποτέλεσμα. Έχω συναντήσει αρκετούς ξενοδόχους, οι οποίοι όντως έχουν πολύ συγκεκριμένες και ενδιαφέρουσες ιδέες για τα υπό ανάπτυξη ξενοδοχεία τους, που, πολλές φορές, μπορούν όντως να αποτελέσουν και τον βασικό άξονα του Concept. 

Ωστόσο, το να βάλει κανείς σε σειρά όλα τα επί μέρους κομμάτια και να δομήσει σωστά όλα τα στάδια προδιαγραφής, ανάπτυξης και τοποθέτησης του ξενοδοχείου, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Το Hotel Concept δεν είναι κάτι "θεωρητικό". Δεν είναι μια απλή "φιλολογική" περιγραφή της ιδέας του καταλύματος. Είναι μια πολυεπίπεδη δουλειά, που καταφέρνει να διαχύσει την ιδέα σε κάθε πτυχή και λεπτομέρεια του ξενοδοχείου, από το Design μέχρι το λογότυπο, τη φωτογράφιση, το φαγητό — ακόμα και τις στολές του προσωπικού! Και πάνω απ’ όλα, το Concept καθορίζει το πώς θα πρέπει να παρέχονται οι διάφορες υπηρεσίες μέσα στο κατάλυμα, και εντοπίζει τις εμπειρίες εκείνες που είναι πραγματικά μοναδικές και που θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά την εμπειρία του πελάτη.

Πώς ένα Hotel Concept βοηθά τον Αρχιτέκτονα και τον Interior Designer του ξενοδοχείου;

b91a7ff9e18bcef612f17af95e480851.jpg

Όπως ανέφερα και πιο πάνω, ένα από τα σημαντικότερα και κομβικότερα κομμάτια κάθε ξενοδοχειακού προϊόντος, αποτελεί ο σχεδιασμός και το design του —τόσο κτηριακά όσο και εσωτερικά. Οι Έλληνες Αρχιτέκτονες και Interior Designers, πραγματικά διακρίνονται για την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητά τους, που βρίσκουν ένα ιδανικό πεδίο ανάπτυξης και προβολής μέσα από την πληθώρα των ξενοδοχειακών έργων που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια.

Ο Αρχιτέκτονας, όμως, προκειμένου να εξαντλήσει τη δημιουργικότητα και την επαγγελματική του εξειδίκευση, χρειάζεται να λάβει εκ των προτέρων το σωστό "brief". Και το σωστό "brief", δεν είναι αυτό που έχω ακούσει πολλές φορές να λέγεται: “θέλω να μου φτιάξεις το καλύτερο ξενοδοχείο της χώρας”. Το σωστό brief, είναι αυτό που προκύπτει μέσα από το σωστά καταγεγραμμένο και αναλυμένο Hotel Concept, και που στην ουσία παρουσιάζει στην πλήρη του ανάπτυξη ολόκληρο το προϊόν που θέλουμε να δημιουργήσουμε, δίνοντας στον Αρχιτέκτονα απαραίτητες πληροφορίες και κατευθύνσεις, που, ούτως ή άλλως, δεν άπτονται της δικής του δραστηριότητας. 

Για παράδειγμα, εάν εμείς θέλουμε να ενισχύσουμε το in-room dining και έχουμε αποφασίσει ότι θέλουμε να έχουμε ένα πλήρες dining set-up μέσα στα δωμάτια, με τραπέζι φαγητού, καρέκλες και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, ο Αρχιτέκτονας θα πρέπει να ενημερωθεί εκ των προτέρων, προκειμένου, όχι μόνο να προβλέψει τον απαραίτητο χώρο μέσα στο δωμάτιο, αλλά και να μας παρουσιάσει ένα πραγματικά μοναδικό και αναβαθμισμένο αποτέλεσμα, που θα εξελίξει την ιδέα και τον σκοπό μας στον μέγιστο βαθμό. 


Το Hotel Concept δεν είναι κάτι "θεωρητικό". Δεν είναι μια απλή "φιλολογική" περιγραφή της ιδέας του καταλύματος. Είναι μια πολυεπίπεδη δουλειά που προδιαγράφει ολόκληρο το ξενοδοχειακό προϊόν που καλούμαστε να δημιουργήσουμε!


Ο ρόλος του Hotel Concept στην εμπειρία του πελάτη και οι αυξημένες προοπτικές upselling που δημιουργεί

90a9b1771230b65013a7ae43ca514842.jpg

Πέρα από την προφανή αναγκαιότητα του Concept στο κομμάτι της προδιαγραφής και της ανάπτυξης του νέου ξενοδοχειακού προϊόντος, έχει τεράστιο ενδιαφέρον να εξετάσουμε το πώς επηρεάζει την εμπειρία του πελάτη μέσα στο κατάλυμα, τις κριτικές, αλλά και τις συνολικές πωλήσεις και τα έσοδα.

Έχω διαμείνει σε αρκετά ξενοδοχεία, τα περισσότερα από τα οποία δεν είχαν να μου αφήσουν κάτι, παρά το όποιο "καλό design" τους ή τα "ακριβά τους έπιπλα". Τα ξενοδοχεία που, εν τέλει, κατάφεραν να χαραχτούν στη μνήμη μου, είναι ξενοδοχεία που, έχοντας ένα συγκεκριμένο Concept, φρόντισαν να με εντάξουν μέσα σε αυτό και να εμποτίσουν την κάθε στιγμή μου μέσα στο κατάλυμα, με στοιχεία που ήταν άμεσα (ή και έμμεσα) συνδεδεμένα με την ιστορία που ήθελαν να μου αφηγηθούν.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ, για παράδειγμα, τη διαμονή μου στο ξενοδοχείο The Dominican στις Βρυξέλλες, κτισμένο στο σημείο όπου τον 15ο αιώνα βρισκόταν ένα αβαείο των Δομινικανών. Σε ολόκληρο το κατάλυμα, όπου κι αν στεκόσουν ή περπατούσες, ακουγόταν θρησκευτική μουσική και ψαλμωδίες, που σε έβαζαν κατευθείαν σε μια αντίστοιχη διάθεση. Τα δωμάτια ήταν αντίστοιχα διακοσμημένα με αναβαθμισμένες αλλά προσεκτικά επιλεγμένες παροχές, ενώ το μενού στα εστιατόρια και τα bars, ήταν σαφώς επηρεασμένα και βασισμένα στο συνολικό Concept. Ως εκ τούτου, όχι απλώς απόλαυσα τη διαμονή μου και έγραψα μια εξαιρετική κριτική, αλλά προσπαθούσα να περνάω όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μέσα στο ξενοδοχείο, ζώντας τη μοναδική εμπειρία που μου προσέφερε και, ασφαλώς, καταναλώνοντας. 

Hotel Concept: Ναι ή Όχι;

7e8f30ac445d6d7bc473818216ac3c84.jpg

Με βάση όλα όσα ανέπτυξα πιο πάνω, είναι, νομίζω προφανής η προσωπική μου απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα: Ασφαλώς και Ναι. Γιατί το Hotel Concept δεν θα περιγράψει στον Ξενοδόχο απλώς την ιδέα και τη φιλοσοφία του νέου του καταλύματος, αλλά θα το παρουσιάσει μπροστά του με σάρκα και οστά, κάνοντάς τον να το οραματιστεί και να φανταστεί τον εαυτό του να περπατάει στους χώρους του, να κοιμάται στα κρεβάτια του, να τρώει στο εστιατόριό του. Και αν δεν είναι ο Ξενοδόχος, ο άνθρωπος που επενδύει χρήματα, κόπο και προσπάθεια σε όλο αυτό, ο πρώτος άνθρωπος που θα "ζήσει" το κατάλυμα, τότε ποιος μπορεί να είναι;


Ανάπτυξη Περιεχόμενου: Destsetters

Διαβάστε επίσης: Η σημασία του σωστού Προϋπολογισμού στο χτίσιμο ενός ξενοδοχείου

Ζένιος Ζένιου
Digital Design Expert
Ο Ζένιος είναι ένας από τους δύο συνιδρυτές του Destsetters, και ο Creative Director για όλα τα projects του ομίλου. Γράφει, φροντίζει και επιμελείται όλο το περιεχόμενο που δημοσιεύεται. Δίνει έμφαση στη λεπτομέρεια, είναι ειδικός στα ταξίδια και λάτρης της γλώσσας & των βιβλίων.
CLOSE
ΣΤΕΙΛΕ ΜΗΝΥΜΑ
Thank you for your message. The Exhibitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Εκθέτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
Thank you for your message. The Visitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Επισκέπτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ HOTELIER WORKSHOP
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Είστε σίγουροι ότι θέλετε να παρακολουθήσετε το πιο κάτω Workshop;

Παρακαλώ επιβεβαιώστε τη συμετοχή σας.

{{workshop.name_gr}}

{{workshop.day}}

{{workshop.start_hour}}:{{workshop.start_minutes}} - {{workshop.end_hour}}:{{workshop.end_minutes}}
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ WORKSHOP
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας σε αυτό το Workshop! Μπορείτε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας πατώντας εδώ.

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ IOO% HOTEL SHOW

Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας για την έκθεση IOO% Hotel Show! Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας στο σύστημα, θα πρέπει να ανοίξετε το σύνδεσμο επιβεβαίωσης που έχει αποσταλεί στο email σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας για να επισκεφθείτε την έκθεση, να κλείσετε ραντεβού με τους εκθέτες, αλλά και να κάνετε εγγραφή στα Workshops.


Μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα του IOO% Hotel Show ακολουθώντας μας στα Social Media