{{user.name}}
IOO%
HOTEL
SHOW
TO LUXURY
ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ EVENT
ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ
ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ &
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Crete
Seasonal
Edition
Athens
Main
Event
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΕΚΘΕΤΗΣ ΕΓΓΡΑΨΟΥ
ΣΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
EN
GR

Βιοφιλία και Βιοφιλικό Design | Εφαρμογή στο design και το σχεδιασμό εσωτερικών χώρων   |  Κωνσταντίνος Κώτσος

Βιοφιλία και Βιοφιλικό Design | Εφαρμογή στο design και το σχεδιασμό εσωτερικών χώρων

Παρατηρώντας τούς όλο και περισσότερους οριζόντιους κήπους σε ξενοδοχειακούς χώρους, τον τεχνητό φωτισμό που πλέον εναρμονίζεται με τον εξωτερικό, φυσικό φωτισμό, καθώς και άλλα παρόμοια παραδείγματα του σύγχρονου design, φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι το βιοφιλικό design δεν είναι ένας τόσο ξένος όρος. Τέτοιου είδους design και αρχιτεκτονική έχει εφαρμοστεί σε νοσοκομεία, σχολεία, εστιατόρια και ξενοδοχειακές μονάδες. Τι ορίζεται, όμως, ως βιοφιλία, και πώς εφαρμόζεται στο design και τον σχεδιασμό ενός χώρου;

Τι είναι η βιοφιλία και το βιοφιλικό design;

Η βιοφιλία, στην οποία πρώτη φορά αναφέρθηκε ο Γερμανός ψυχολόγος και κοινωνιολόγος Erich Seligmann Fromm (1964), ορίζεται ως η έμφυτη τάση που έχουν οι άνθρωποι να αναζητούν την επαφή με τη φύση και άλλες μορφές ζωής. Στην αρχιτεκτονική, ο βιοφιλικός σχεδιασμός είναι μια βιώσιμη στρατηγική σχεδιασμού που ενσωματώνει την επανασύνδεση των ανθρώπων με το φυσικό περιβάλλον. Μπορεί να θεωρηθεί απαραίτητο συμπλήρωμα για την “πράσινη αρχιτεκτονική”, η οποία μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του δομημένου κόσμου, αλλά δεν περιλαμβάνει την ανθρώπινη επανασύνδεση με τον φυσικό κόσμο.

Το 100% Hotel Blog συμμετέχει στη συστηματική προσπάθεια του 100% Hotel Show, με στόχο την αναζήτηση, την καταγραφή προτάσεων, απόψεων και ιδεών, καθώς και την ενημέρωση της ξενοδοχειακής αγοράς για νέες τάσεις και εφαρμογές. Σε αυτή τη λογική το 100% Hotel Blog φιλοξενεί τo άρθρο για τη Βιοφιλία και το Βιοφιλικό Design που αποτελεί προϊόν έρευνας από μελέτες και άρθρα του εξωτερικού με κύρια πηγή τα  ηλεκτρονικά δημοσιεύματα “14 Patterns of Biophilic Design” Terrapin Bright Green Inc (New Work) και 7 Ways to Enhance Indoor Environments with Biophilic Design του architectmagazine.com

Οι τρεις βασικοί πυλώνες ενός design βασισμένου στη Βιοφιλία, είναι:

Η φύση στον χώρο. Απευθύνεται στην άμεση ή έμμεση, φυσική ή τεχνητή παρουσία της φύσης σε έναν χώρο ή μέρος. Επιτυγχάνεται μέσω ποικιλομορφίας, κίνησης και πολυαισθητηριακών αλληλεπιδράσεων:

1. Οπτική σύνδεση με τη φύση, τα στοιχεία της φύσης, οικοσυστήματα και φυσικές διαδικασίες.

2. Ακουστικά, απτικά, οσφρητικά ή γευστικά ερεθίσματα που προκαλούν μια σκόπιμη αναφορά στη φύση.

3. Θερμοκρασία και μεταβλητότητα ροής αέρα, που μιμείται φυσικά περιβάλλοντα.

4. Παρουσία νερού, που ενισχύει την εμπειρία μέσα από παρατήρηση και διάδραση.

5. Δυναμικό & διάχυτο φως. Χρησιμοποιούνται ποικίλες εντάσεις φωτός και σκιάς που αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, μιμούμενες τις συνθήκες που επικρατούν στη φύση.

70b5a812f45f6fb8e1bad283effeac13.jpg

Οι φυσικές αναλογίες. Αντικείμενα, υλικά, χρώματα, σχήματα, ακολουθίες και μοτίβα που συναντούμε στη φύση.

1. Συμβολικές αναφορές σε περιγράμματα, υφές και διατάξεις που συναντιούνται στη φύση.

2. Χρήση ελάχιστα επεξεργασμένων υλικών και στοιχείων από τη φύση, για τη δημιουργία μιας ξεχωριστής αίσθησης.

3. Οργάνωση των δομών ώστε να μιμούνται τη φυσική χωροταξία.

ab83d33cae05900ba178fefd1cee0803.jpg

Η φύση του χώρου. Αφορά τις διαρρυθμίσεις χώρων που αναπαράγουν φυσικές τοποθεσίες. Η φυσική εμπειρία επιτυγχάνεται με διαμορφώσεις συνδυασμένες με μοτίβα και αναλογίες της φύσης, μέσω:

1. Προοπτικής.

2. Αίσθησης Καταφυγίου. Ένας τόπος απόσυρσης από τις περιβαλλοντικές συνθήκες.

3. Αίσθησης Μυστηρίου. Η υπόσχεση για περισσότερες πληροφορίες επιτυγχάνεται μερικώς με σκοτεινές προβολές ή άλλες αισθητηριακές συσκευές, που προσελκύουν το άτομο να ταξιδέψει βαθύτερα στο περιβάλλον.

4. Κινδύνου. Μια αναγνωρίσιμη απειλή (π.χ ύψος), σε συνδυασμό με μια αξιόπιστη διασφάλιση.

1ea8f3ecdd031b9018e39dfd562b43ea.jpg

Η θεωρία του Βιοφιλικού Design απευθύνεται ουσιαστικά στην ψυχολογία του επισκέπτη και την εμπειρία που θέλουμε να διαμορφώσουμε για εκείνον μέσα από πολυαισθητικά ερεθίσματα. Το βιοφιλικό design μπορεί να εφαρμοστεί σε ξενοδοχειακές μονάδες που βρίσκονται σε αστικό περιβάλλον, φέρνοντας τη φύση στο αστικό τοπίο, αλλά και σε ξενοδοχειακές μονάδες που βρίσκονται εκτός πόλεων, μετατρέποντας τους εσωτερικούς χώρους σε συνέχεια του περιβάλλοντος χώρου και του φυσικού τοπίου.

b16d614e240b2b9dca1fdaae86d1400f.jpg

Τρόποι εφαρμογής βιοφιλικού design:

1. Αξιοποίηση του φυσικού φωτισμού και μετατροπή του τεχνητού φωτισμού με βάση τον φυσικό.

2. Παρουσία φυτών στον χώρο (όχι τεχνητών), οριζόντιοι κήποι, δέντρα.

3. Χρήση φυσικών χρωμάτων, υφών και διατάξεων.

4. Χρήση ελάχιστα επεξεργασμένων υλικών.

5. Εναλλαγές έντασης ροής, θερμοκρασίας και υγρασίας αέρα.

6. Χρήση συσκευών αρωματισμού χώρου.

Το κλίμα και το περιβάλλον της χώρας μας αποτελούν δύο από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επομένως, η ένταξη των στοιχείων της ελληνικής φύσης στον εσωτερικό σχεδιασμό είναι μια επιλογή που θα πρέπει να απασχολήσει τον επαγγελματία σχεδιαστή, αρχιτέκτονα και designer. Στην εποχή μας, που αφ’ ενός η ενασχόληση με την τεχνολογία και αφ’ ετέρου η περίοδος “Μένουμε Σπίτι” μάς έχουν “απομακρύνει” από τη φύση, δημιουργώντας έτσι ανάγκες που δεν υπήρχαν τόσο έντονα πριν, το να εντάξουμε στοιχεία της φύσης στον σχεδιασμό των χώρων μας είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να αναβαθμίσουμε την εμπειρία που θέλουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας.

Photo Gallery
580940dc62bdce21b6e9942475feb918.jpg
6d78867700c1948652aabf96eeef11bf.jpg
d9099e9cf6d4494b77fcb9817327b2a7.jpg
9b6f5542fb49ceb723bffa3267516271.jpg
abd33bc72d35a44e0c84529a2b0245ac.jpg
34a4441e617ed46862f5490005ecc511.jpg

TAGS: Design,

Κωνσταντίνος Κώτσος
Δημόσιες Σχέσεις & Επικοινωνία
Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Eπικοινωνίας της εταιρείας Demand Fairs & Media. Ανήκει στην ομάδα επικοινωνίας και οργάνωσης του 100% Hotel Show. Ασχολείται με θέματα τουρισμού, design, τέχνης, τεχνολογίας υλικών και ό,τι άλλο δίνει απαντήσεις στις απορίες του.
CLOSE
ΣΤΕΙΛΕ ΜΗΝΥΜΑ
Thank you for your message. The Exhibitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Εκθέτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
Thank you for your message. The Visitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Επισκέπτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ HOTELIER WORKSHOP
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Είστε σίγουροι ότι θέλετε να παρακολουθήσετε το πιο κάτω Workshop;

Παρακαλώ επιβεβαιώστε τη συμετοχή σας.

{{workshop.name_gr}}

{{workshop.day}}

{{workshop.start_hour}}:{{workshop.start_minutes}} - {{workshop.end_hour}}:{{workshop.end_minutes}}
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ WORKSHOP
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας σε αυτό το Workshop! Μπορείτε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας πατώντας εδώ.

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ IOO% HOTEL SHOW

Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας για την έκθεση IOO% Hotel Show! Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας στο σύστημα, θα πρέπει να ανοίξετε το σύνδεσμο επιβεβαίωσης που έχει αποσταλεί στο email σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας για να επισκεφθείτε την έκθεση, να κλείσετε ραντεβού με τους εκθέτες, αλλά και να κάνετε εγγραφή στα Workshops.


Μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα του IOO% Hotel Show ακολουθώντας μας στα Social Media